| Auteur |
Bericht |
|
JayS
|
 wat moet ik doen?!
Hoi, Mijn naam is Jason 18 jaar oud en ik heb de laastste 2 jaar last van hypochondrie of iets van een paniekstoornis. Ik heb die diagnose nog niet gekregen maar ik heb altijd wel wat. Ik had kerst '09 hele zware migraine zelfs pijn tijdens het opstaan in me hoofd. na 2 weken was het weg (veel geslikt) Begin februari. Keuring en MAST van het korps mariniers had ik wel glansrijk doorstaan. had een hele druk in me hoofd en steken dacht gelijk aan een hersentumor en ik ging kijken of mijn hand oog coordinatie in orde was (motoriek) en of ik me verspreek. Maar ik verspreek me de laatste tijd heel vaak dan draai ik woorden om ofzo(geen dyslectie). Dat heb ik nooit gehad maar misschien komt het omdat ik erop let dat ik me dan verspreek. Ik denk gelijk hersentumor dan wordt ik gelijk misselijk(overgeef gevoel) Zweten, warm en versnelde hartslag. Ik voel overal ook tintelingen ik ga eraan...ben 1x naar de dokter geweest ik zei: Heb last van druk in me hoofd en de dokter zegt gelijk: spanningshoofdpijn. HOE kan die dat zo snel weten ik weet wat ik voel en het is niet goed:S Ik ga eraan  :'(
|
| ma maart 08, 2010 6:35 pm |
|
 |
|
Daniel
|
 Re: wat moet ik doen?!
Hey, rustig aan he. Waarschijnlijk leef je nu nog steeds. Wat voor geruststelling zou je willen hebben dat er niks mis is met je hoofd? Met welk 'bewijs' zou je genoegen nemen? Want je kan de komende jaren van dokter naar dokter gaan, bloed laten prikken, hersenscans laten doen, metinkje hier, metinkje daar, eindeloos je gerust laten stellen, op vakantie gaan en dan weer een intensive care opzoeken omdat je zeker weet dood te gaan etc etc. Weet waar je aan begint! Dus ik zeg niet: ga niet terug naar je huisarts. Maar maak ff een handig plan. Anders meet hij straks je bloed, en dan zegt hij: alles is okee, er is echt geen aanleiding voor verder onderzoek: en dan geloof je hem weer niet! Doe je wel 's wat leuks? Ga je wel 's wat drinken met wat vrienden? Moet je in dat soort situaties 's opletten: dikke kans dat je urenlang helemaal niks voelt. 't komt waarschijnlijk echt door de spanning! Kan heftige lichamelijke effecten hebben hoor, in de stress zitten! Wat je voelt is waarschijnlijk geheel ongevaarlijk. succes man
_________________ Stapje voor stapje.
|
| ma maart 08, 2010 9:38 pm |
|
 |
|
JayS
|
Beetje stress-achtig, depressief en misselijk word ik ervan als ik eraan denk (die angsten). Mijn vriendin stelt me wel vaak gerust maar dat is tijdelijk dat de angst weg is. Hoofddruk is wel heel stuk afgenomen na de keuring van het korps mariniers. Af en toe nog wat steekjes, denk ook dat ik problemen met praten heb, dat ik me veel verspreek. Wat moet ik denken? Wat kan ik doen? De angst wilt niet weg noch de klachten :S
|
| di maart 09, 2010 8:22 pm |
|
 |
|
doppie
Site Admin
|
Het probleem van angsten is dat je er de hele tijd aan gaat denken,je focus legt erop en alles wat anders is valt je meteen op. Maar als je eens goed oplet,verspreken meerdere mensen zich wel eens etc. Verleg je focus,let niet zo op details van jezelf,want alles valt je op een gegeven moment op. Zoek hulp in vorm van een coach psycholoog of wat dan ook die jouw leert omgaan ermee.
|
| wo maart 10, 2010 7:10 am |
|
 |
|
JayS
|
doppie schreef: Het probleem van angsten is dat je er de hele tijd aan gaat denken,je focus legt erop en alles wat anders is valt je meteen op. Maar als je eens goed oplet,verspreken meerdere mensen zich wel eens etc. Verleg je focus,let niet zo op details van jezelf,want alles valt je op een gegeven moment op. Zoek hulp in vorm van een coach psycholoog of wat dan ook die jouw leert omgaan ermee. Ja dan moet ik het melden bij me ouders, maar die zeggen alleen maar: stel je niet zo aan etc etc. Kan geen kant op. Verlies van me evenwicht heb ik de laatste 2 dagen echt vervelend!
|
| wo maart 10, 2010 10:53 am |
|
 |
|
doppie
Site Admin
|
Waarom zou je je moeten melden bij je ouders?
|
| wo maart 10, 2010 2:22 pm |
|
 |
|
JayS
|
Want ze komen er toch achter en dan gaan ze er misschien over zeuren.
|
| wo maart 10, 2010 4:19 pm |
|
 |
|
doppie
Site Admin
|
Het gaat toch om JOUW welzijn? Is er ook een kans dat ze er niet over gaan zeuren?
|
| do maart 11, 2010 5:03 am |
|
 |
|
JayS
|
Ik ga morgen wel even langs de dokter, de hoofd druk gaat gepaard met steken de hele dag door overal door me hoofd en duizelig, wazig zien en soms lijkt het alsof ik me te vaak verspreek.
|
| zo maart 14, 2010 2:40 pm |
|
 |
|
doppie
Site Admin
|
Ja doe dat maar,wie weet lucht het op. 
|
| ma maart 15, 2010 4:13 am |
|
 |
|
JayS
|
Mijn huisarts zei dat het kwam door te weinig slaap, verstijfde nek, stress een beetje, hij had denk ik geen reden om een onderzoek te laten starten. Heb het nu nog steeds, maar heel licht, leer er mee leven.
|
| di maart 30, 2010 12:41 pm |
|
 |
|
Daniel
|
Hey dat klinkt goed! Dus je bent verder gewoon gezond? Tof man.
_________________ Stapje voor stapje.
|
| za apr 03, 2010 8:31 pm |
|
 |
|
JayS
|
ik ga er van uit van wel  maar mijn paniekaanvallen minderen ook naarmate mijn kwaaltjes afnemen. Af en toe heb ik een periode dat het echt niet lukt! Maar nu slaap ik gewoon weer normaal en doe weer relaxed mijn dagelijkse dingen. Bedankt voor alle steun die ik hier krijg, Ik vind het echt heel fijn. Fijn dat jullie zo snel klaarstonden voor mij en voor nog wel veel meer mensen! Respect en liefde voor jullie.
|
| ma apr 05, 2010 8:35 pm |
|
 |
|
doppie
Site Admin
|
Dank je,maar vergeet ook het respect en liefde naar jezelf niet. dat is zo belangrijk,het is de eerste stap!! Balans houden is ook belangrijk,dezelfde tijden naar bed,opstaan etc. En je hoofd...............hou hem leeg! 
|
| di apr 06, 2010 6:05 am |
|
 |
|
JayS
|
Doe ik!:)
Heeft iemand wel eens gehad dat je been een ongewenste reflex maakt? Ik heb het altijd als ik net in mijn bed lig, misschien van de stress? Zijn in ieder geval geen spiertrillingen, gebeurde ook een keer met me hoofdhuid automatisch
|
| vr apr 09, 2010 3:52 am |
|
 |
|