Zomaar weer even schrijven hier.
Het gaat goed met mij,en ik zou het zo mooi vinden dat iedereen er uiteindelijk zo komt.
Zelf ben ik er wel van overtuigd dat iedereen het kan,soms is het een lange weg,maar vaak zijn het puzzelstukjes die langzaamaan in elkaar vallen.
Na me zoektocht en alles eens naast elkaar gezet te hebben valt het mij op dat mensen met een angststoornis de lat hoog leggen voor zichzelf,prefectionistisch zijn,en zo streng/onvrienelijk naar zichzelf toe.
De weg naar hulp kan ook ingewikkeld zijn,want ja iedere coach die je zelf moet betalen zegt dat hij/zij het is.
De ultieme oplossing naar het antwoord.
En mocht jij nu net niet geholpen kunnen worden,ja dan doe je misschien niet helemaal wat hij/zij zegt,oftewel eigen schuld dikke bult..........."
Ik vind dat niet geheel eerlijk.
En zo blijf je vaak hangen aan zo een therapeut,jij je portomonee open blijven trekken want je hebt er alles voor over om van je angst af te komen.
En voordat je het weet..............ben je een half tot een jaar verder,met als gevolg een verslaving erbij.(de therapeut)
Zelf staan mensen niet stil dat ze zo sterk zijn,alleen even niet weten hoe ze alles weer om moeten draaien.
Daar ben ik dan wel eens teleurgesteld in,in coachen die zoveel kennis bezitten en dit dan gaan "uitbuiten",want ja zij zijn de oplossing naar angstvrij.En zo blijf je hangen in iets nieuws.
Een eerlijke coach leert je de dingen,de kneepjes en laat je weer los.
Ik ben ervan overtuigd als eenmaal het kwartje valt je het kan!!
Elke therapeut legt het op zijn manier uit,er zijn zoveel verschillende m,ensen en dus zoveel verschillende coachen,en daarom kan je ook niet zeggen Hij/zij is het.
Het gaat om het over brengen,pakt het bij de persoon die hulp nodig heeft.
Vanuit mijn ervaring kan ik zeggen,en het valt me op dat mensen die hetzelfde hebben meegemaakt,op een punt komen en tegen zichzelf zeggen,ik kap ermee,die domme angsten,ik doe er niet meer aan mee,ik heb het zo gehad...........
Vanaf dat moment gaat het dan beter,als je dan een goede therapeut er naast hebt kan het soms snel gaan,je hebt het ineen door
Dus ik kan alleen maar zeggen,er is niet 1 therapeut/coach etc die de ultieme oplossing heeft.
Het is vaak een combinatie van je eigen inzet,de uitleg van de therapeut die ineen goed bij je binnen komt en dan dus zelf verder stappen.
Ik heb zelf veel boeken gelezen,workshops gedaan en vaak komt de basis op het zelfde neer.
heel cliche is dat je van jezelf houd,maar dan ook echt.Vriendelijk naar jezelf bent,juist op de momenten dat het wat minder gaat,juist dan trouw aan jezelf blijven.
Leer van je fouten.
Angstvrij bestaat niet,want je hebt het ook nodig om jezelf te beschermen in noodsituaties.
Het is de kracht van je denken om uit je hoofd te stappen zeg maar.
Een doel hebben in het leven,want als je geen doel hebt verval je weer in oude gewoontes,puur dan weer uit verveling.
Daarom zeg ik,geloof in jezelf,zoek goede therapeuten waar je een klik mee hebt,waarvan jij voelt en ervaart dat hij/zij dingen zegt waar je mee verder kunt.
Blijf echt niet te lang hangen,op een gegeven moment heb je al zijn kennis wel,maar het gaat erom dat je er dan wat mee gaat doen.
Mensen met angsten zijn vaak labiel,geloven een ander heel snel in de ultieme oplossing en al vlug zijn ze een dikke portomonee armer,waar je heel wat leuke dingen mee had kunnen doen.
Volg een groepscoaching hier of daar,slok de informatie op en ga er mee aan de gang.
Kijk wat je allemaal zou willen als je geen last van angsten zou hebben en kijk waar je de eerste stap mee kan doen.
Ik weet dat je er veel voor moet doen,en laten.
want angst geeft je soms hoe rot ook best iets vertrouwds,omdat je het jezelf zou lang hebt aangeleerd(onbewust).
Surf op verschillende sites,haal er de gouden tips uit en pas die toe.
ga op pad..............en geloof in jezelf!