Laat ik dan even het eerste berichtje schrijven.
want ondanks dat angst je leventje op zijn kop kan zetten,kan het je ook wat brengen.
Het is ook goed dat je hier kan lezen hoe het je in positieve zin is vergaan.
Het viel mij op dat dit soort brichten verstrengeld raakte in het geheel.
Terwijl deze berichten eruit zouden moeten springen puur om de andere te helpen.
Want ik heb ooit jaren geleden dit forum opgezet om andere ermee te helpen
En ook al ben ik angstvrij,ook ik heb niet de ultieme oplossing ervan.
het is een samenloop van verschillende inzichten.
De dingen die ik heb meegemaakt,de dingen die ik heb mogen leren.
Het overbrengen van veschillende therapeuten.
Want er zijn verschillende methodes,maar ook verschillende mensen die angsten hebbben.wat bij de één werkt,kan bij de ander niets zijn.
helaas,was er maar één oplosiing...............
Tips die ik kan zeggen zijn:
Zoek op wat je hebt,verdiep je er even in zodat je weet wat angst inhoud,wat het met je kan doen en leg het dan verders naast je neer en ga dat doen wat je wilt doen.
Oftewel blijf er niet in hangen!!
Er is zoveel meer in het leven.
Er zijn meerdere sites die gouden tips hebben.de belangrijskte stap is IN jezelf gaan geloven.
Enthousiast raken over jezelf.
Ik heb vele cursussen gedaan,en ik heb mee mogen lopen bij verschillende coaches,wat mijn leven zeer zeker heeft verrijkt.
Ik ben ze daar heel erg dankbaar voor
Wat ik daaruit oppik is dat je, jezelf de belangrijskte persoon moet vinden,niet egoistisch of a-sociaal,maar liefdevol.
Niet bij de pakken neer gaan zitten als het even een keer niet lukt.
Dingen gaan doen die je leuk vind,en soms even doorbijten.
Sport is heel goed voor je lijf,vind je het alleen niets,kijk dan of er in groepen gewerkt kan gaan worden.
Soms hebben de GGZ wel eens cursussen voor depressieve mensen die onder begeleidng wel durven.
DOEN!!
Sport geeft stoffen vrij die je nodig hebt.
Lachen is ook zoiets belangrijks,humor.
Neem veel dingen niet serieus,en vooral je angsten niet.
Er is niets mis met een groepscoaching volgen,je leert er zoveel,maar kijk uit dat dat niet je nieuwe probleem word en dus afhankelijk word ervan,zo ook met psychologen etc.
Doe dat waar je je goed bij voelt,als je therapeut of coach niet goed voelt,zeg dat dan en zoek een nieuwe,er zijn zoveel invalshoeken.
Angst overwinnen vergt doorzettingsvermogen,erin blijven geloven(in je herstel).
Heel belangrijk is ook met welke inzet je je leven gaat doen.Alles met een zucht en kreun beleid,of het leuke ervan inzien?Oftewel blijf de positieve prikkels zoeken!!Dit werkt zoveel lichter,geloof me
Ik zou het heel leuk vinden als mensen hier een verhaal zouden gaan schrijven hoe zij zijn hersteld,zodat andere hieruit hun kracht kunnen halen