Het is di sep 07, 2010 10:31 pm

Klik hier voor contact webheerder

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
 Leuk 
Auteur Bericht
Site Admin

Bericht Leuk
Laat ik dan even het eerste berichtje schrijven.
want ondanks dat angst je leventje op zijn kop kan zetten,kan het je ook wat brengen.
Het is ook goed dat je hier kan lezen hoe het je in positieve zin is vergaan.
Het viel mij op dat dit soort brichten verstrengeld raakte in het geheel.
Terwijl deze berichten eruit zouden moeten springen puur om de andere te helpen.
Want ik heb ooit jaren geleden dit forum opgezet om andere ermee te helpen :D

En ook al ben ik angstvrij,ook ik heb niet de ultieme oplossing ervan.
het is een samenloop van verschillende inzichten.
De dingen die ik heb meegemaakt,de dingen die ik heb mogen leren.
Het overbrengen van veschillende therapeuten.
Want er zijn verschillende methodes,maar ook verschillende mensen die angsten hebbben.wat bij de één werkt,kan bij de ander niets zijn.
helaas,was er maar één oplosiing...............

Tips die ik kan zeggen zijn:
Zoek op wat je hebt,verdiep je er even in zodat je weet wat angst inhoud,wat het met je kan doen en leg het dan verders naast je neer en ga dat doen wat je wilt doen.
Oftewel blijf er niet in hangen!!
Er is zoveel meer in het leven.

Er zijn meerdere sites die gouden tips hebben.de belangrijskte stap is IN jezelf gaan geloven.
Enthousiast raken over jezelf.

Ik heb vele cursussen gedaan,en ik heb mee mogen lopen bij verschillende coaches,wat mijn leven zeer zeker heeft verrijkt.
Ik ben ze daar heel erg dankbaar voor :D
Wat ik daaruit oppik is dat je, jezelf de belangrijskte persoon moet vinden,niet egoistisch of a-sociaal,maar liefdevol.
Niet bij de pakken neer gaan zitten als het even een keer niet lukt.

Dingen gaan doen die je leuk vind,en soms even doorbijten.
Sport is heel goed voor je lijf,vind je het alleen niets,kijk dan of er in groepen gewerkt kan gaan worden.
Soms hebben de GGZ wel eens cursussen voor depressieve mensen die onder begeleidng wel durven.
DOEN!!
Sport geeft stoffen vrij die je nodig hebt.

Lachen is ook zoiets belangrijks,humor.
Neem veel dingen niet serieus,en vooral je angsten niet.
Er is niets mis met een groepscoaching volgen,je leert er zoveel,maar kijk uit dat dat niet je nieuwe probleem word en dus afhankelijk word ervan,zo ook met psychologen etc.
Doe dat waar je je goed bij voelt,als je therapeut of coach niet goed voelt,zeg dat dan en zoek een nieuwe,er zijn zoveel invalshoeken.

Angst overwinnen vergt doorzettingsvermogen,erin blijven geloven(in je herstel).

Heel belangrijk is ook met welke inzet je je leven gaat doen.Alles met een zucht en kreun beleid,of het leuke ervan inzien?Oftewel blijf de positieve prikkels zoeken!!Dit werkt zoveel lichter,geloof me :wink:

Ik zou het heel leuk vinden als mensen hier een verhaal zouden gaan schrijven hoe zij zijn hersteld,zodat andere hieruit hun kracht kunnen halen :D

zo feb 21, 2010 11:57 am
Profiel

Bericht Re: Leuk
Hoi Doppie,

Dat zijn heel goeie tips die je hier beschrijft, ik heb ongeveer dezelfde weg gevolgd en ben er nie weinig trots op hoever ik nu sta. Het geeft voldoening om verder te doen en zeker wat jij hier schrijft is zeer motiverend. Ik heb ook de kracht van lichaamsbeweging ontdekt om mijn angst te behandelen en ik hou nauwlettend in de gaten wat ik als voeding tot mij neem, ik heb ontdekt dat dat cruciaal is in het genezingsproces. Hoewel ik onlangs gestart ben met medicatie merk ik wel een substantieel verschil. Met de info die ik nu over mijn aandoening verzameld heb, kan ik een strategie ontwikkelen en hoop ik ooit eens zonder medicatie verder te kunnen (dwanggedachten duiken bij mij op wanneer ik een grote druk of stress ervaar in mijn leven die het mij bijna onmogelijk maken nog te functioneren, de rest van de tijd ligt er altijd wel wat angst te sluimeren).
Groetjes
Detox

vr maart 12, 2010 1:48 pm
Profiel
Site Admin

Ik denk dat ieder zo zijn eigen weg vind.
Sporten en voeding zijn hier ook heel belangrijk in,dat doe je goed!!
Soms word het je onmogelijk gemaakt door mensen om je heen,maar dat hou je.
Je kunt reacties van je omgeving niet regelen,ze zijn er,maar blijf bij jezelf.
Leg de lat niet te hoog voor jezelf.
Wees en blijf aardig voor jezelf!!

Zelf surf ik regelmatig nog langs sites om tips te vergaren :D om weer even een duwtje naar de goede richting te blijven gaan.
Een training hier of daar volgen,ik vind het nog steeds leuk en leerzaam!!

za maart 13, 2010 8:14 am
Profiel

Ik heb een ander onderwerp aan gemaakt ''postief blijven'' maar als ik dit verhaal lees komt de motivatie aardig overeen ;) Ik vind het heel jammer dat er praktisch alleen maar horror verhalen op deze site staan. Want daarmee help je elkaar niet. Je kan best je angsten en klachten vermelden maar ooit hebben deze mensen ook een manier gevonden ermee te leven. Maar dit vermelden ze dan niet! Beetje egoistisch eigenlijk. Wel zeuren maar er of niks aan doen of wel wat aan doen en een ander geen tips geven! Doppie iig goed bezig geweest!

zo apr 18, 2010 5:20 pm
Profiel

hallo beccie
hier staan niet alleen horrorverhalen hoor,hier wordt ook steun en tips gegeven
ik weet niet wat voor verhalen je al hebt gelezen maar als je tijd hebt moet je ze maar eens allemaal lezen
en om positief te zijn ik heb al 3 maal in mijn leven deze paniek overwonnen dus ja er is iets aan te doen
mijn manier medicijnen ,positief denken en alles weer stap voor stap opbouwen
maar ik denk dat de meeste hier toch steun proberen te geven als dit kan en niet alleen aan zichzelf denken
want als je iemand kan helpen om deze rotangst onder controle te krijgen is dat toch mooi meegenomen
groetjes tania

ma apr 19, 2010 5:00 am
Profiel

Hoi Tania.

Ja sorry ik moet idd even terug komen op mijn verhaal. De eerste keer kwam ik alleen maar bij de negatieve verhalen. Gister nog uitgebreid de site bekeken en kwam heel veel positieve dingen tegen! Ook nog tips die ik zelf ga uit proberen! Dus beetje mijn excuses ;)

ma apr 19, 2010 5:47 am
Profiel

hallo beccie
excuses aanvaard hoor,dat zul je nu altijd zien kom je op een nieuwe site en het eerste waar je op botst zijn de negatieve verhalen,daarom dat ik ook alle verhalen eerst heb gelezen
maar inderdaad misschien moeten wat meer mensen die deze paniek overwonnen hebben hier eens een positief verhaal schrijven er staan er al op deze site maar het is toch altijd een steuntje in de rug voor degene die er nog mee te maken hebben
want het is te overwinnen gelukkig maar
groetjes tania

ma apr 19, 2010 5:57 am
Profiel

Hai Detox!
k wou even reageren op je berichtje...
ook ik heb na lange tijd,weer dwanggedachtes gekregen.
En inderdaad door veel stress en druk!
heeft er zeker mee te maken....
Was al wat jaartjes van de anti depressiva af,nu weer begonnen.
Eerst baalde ik ervan!!! bah!! maar probeer ook te denken,er komt weer een tijd dat ik zonder kan!
K begin in Juli met nieuwe therapie die kort duurt,en verder wil ik gaan leren hoe om te gaan met dwang enz..
K heb er veel over gelezen al,en tja een ding,t komt zeker tegelijkertijd met spanning,en hoe je in t leben staat....
Maar een ding! WE ZIJN ER NIET MINDER OM!
lieve groetjes van Deeske

vr jun 04, 2010 11:13 am
Profiel

In het verleden heb ik lichamelijke stressklachten gehad (hyperventilatie, hartkloppingen etc.) en nu weer angst aanvallen. Ik ben het absoluut eens met doppie. Het gaat erom hoe je zelf ermee omgaat. Laat angst je leven niet beheersen, denk niet bij alles aan wat je op dat moment voelt, maar ga gewoon door met je leven. Dat is mijn ervaring in het verleden, alleen moet ik hem nu weer opnieuw toepassen :wink:

Ik ben zelf ook meer van innerlijke kracht dan van medicijnen. Ik probeer mijzelf te leren kennen ten tijden van angst. Zo heb ik de afgelopen weken al enkele dingen gezien dat voor mij werkt, bijv:

- beweging / sporten
- drink versgesperste sinaasappelsap (direct werking)
- eet altijd voldoende, zelfs al heb je geen trek
- warme kleding
- sociale contacten, ga met mensen praten
- houd bijv. een valeriaan/oxazapan pil gereed en zeg tegen jezelf als het
echt niet meer gaat dan pak ik hem en stel dat moment steeds uit, voor
je het weet is de aanval over.
- slaap voldoende
- kijk je favoriete dvdtje of film waarin je helemaal kunt verdiepen
- neem een warm bad/douche
- stop met zaken die je op dit moment echt te veel energie kosten
- denk aan de momenten dat je er even geen last van had en dat dit in de
toekomst helemaal over kan gaan.
- spreek jezelf streng toe als je er last van hebt, angst is nooit reeël en
zoek afleiding.

Ook denk ik dat er soms een reden is om deze dingen mee te maken. Denk bijvoorbeeld erover na hoe jij in de toekomst weer gezond bent en iemand kan helpen die er ook last van hebt. Wie weet hoeveel mensen je al helpt door bijv. een positief berichtje op een forum te plaatsen.

Maar goed, makkelijk is dit allemaal niet. Maar we gaan er gewoon met volle moed tegenaan!! :D

vr sep 03, 2010 3:32 pm
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ]