Het is di sep 07, 2010 10:41 pm

Klik hier voor contact webheerder

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
 Toch weer het hart.... 
Auteur Bericht

Bericht Toch weer het hart....
Ik heb echt de laatste 3 a 4 maanden in een erg diep dal gezeten... langzamerhand ben ik voor mijn gevoel aan het omhoog klimmen qua denkstoornissen gaat het stukken beter. Maar toch val ik weer naar beneden als ik mijn hart voel... ik heb soms van die vervelende hartslagen (voelt aan alsof je een keiharde knal in je oor hoort) heel moeilijk te omschrijven, en ik heb vooral last van mijn hart als ik op mijn zij ga liggen... er komt dan een soort van licht gevoel door mijn hart heen. zijn dit nog pure paniek/hyperventilatie stoornissen? mijn hart is 3 maanden geleden gecontroleerd en ik kon wel 100 worden met dit hart... maar toch heb ik het de laatste tijd wel overbelast door die stoornissen!
Ben ook zo bang voor een hartaanval... aangeziek ik zie dat een hartaanval precies dezelfde symptomen hebben, of is het echt onzin om er bang voor te zijn ook alwel heb ik continu last van?
Ook heb ik al 5 weken lang last ban een hoest die heb ik als ik inadem, ook moet ik de hele dag door boeren, ik heb laatst ook gelezen over angina pectoris ik ben erg bang dat dit ook hetgeen is wat ik heb!
De hele dag door heb ik zo'n zenuwachtig gevoel op de borst..

Moet ik me dan echt nergens zorgen over maken?
want de angst dat ik in 1 keer dood neerval is zo erg... het voelt echt continu alsof je op de rand van de euromast staat en nog een klein zetje nodig hebt en je valt neer... zo voel ik me erg vaak!!

wo aug 13, 2008 10:29 am
Profiel

Bericht 
Hallo Rutger,

Ik kan me voorstellen dat je bang bent als je dit allemaal voelt. Je moet je echter vasthouden aan het feit dat je hart gecontroleerd is en in orde is.

Is het misschien een idee om ontspanningsoefeningen/ ademhalingsoefeningen te leren? Dan word je wat rustiger. Omdat je zo erg op je hart let, valt je natuurlijk ook alles op. Met oefeningen wordt het misschien wat prettiger voor je en kan je meer ontspannen.

groetjes,
Roos

do aug 14, 2008 3:16 pm
Profiel

Bericht 
Hoi Rutger,
Ik ken de symptomen en bij mij komt het echt door de paniek. Mijn hart klopt al vanaf mijn geboorte ook nog eens onregelmatig, dit is echter geen probleem, maar daar ga ik dan ook nog eens extra op letten. Ik hoef maar even te stressen en ik heb al een gejaagd, bedrukt gevoel in mijn borst wat uiteindelijk ook pijn gaat doen. En dan kan ik er ook nogeens benauwdheid of hyperventilatie bij krijgen. En bij mij komt het echt door de paniek. Ik ken je angst. Inmiddels weet ik in zo'n situatie wel dat ik geen hartaanval krijg. Maar zo'n aanval blijft vervelend.

do aug 14, 2008 4:35 pm
Profiel

Bericht Re: Toch weer het hart....
Hallo,
deze klachten heb ik precies hetzelfde ik slaap geen eens meer op mijn linker zij omdat ik mijn hart dan zo goed kan voelen dat ik er helemaal raar van wordt... de afgelopen 3 a 4 dagen wordt ik wakker met een onrustig gevoel rondom mijn borst het lijkt net of ze er alle zuurstof weghalen zo beklemt en drukkend gevoel, wat jij zegt over de angina pectoris.. ik ben ook bang dat ik dat heb, ben bij de doctor geweest die heeft alleen mijn pols en tensie gemeten dat was zo goed dat hij een ecg niet nodig vond ook werk ik nog eens in de zorg dus vraag ik iedere dag of iemand even mijn bloeddruk kan meten deze is eigenlijk constant hetzelfde, dat is dus goed!! maar toch blijf je twijfelen ik ga aankomende woensdag naar de huisarts en vraag om een ecg dat ik in ieder geval zekerheid heb....

ik heb ook nog mijn begeleider gesproken vandaag, die zegt dat ik zo gespannen ben dat het mijn spieren rondom het borstbeen zijn.. ook zegt ie dat als je zoiets voelt je er extra op gaat concentreren en de pijn alleen maar erger wordt wat ik zelf ook wel merk... de laatste paar dagen denk ik maar steeds ik heb dit al zo vaak mee gemaakt en heb het iedere keer overleeft dus niks om je druk over te maken...

toch ben ik wel benieuwd as woensdag :D

liefs Sandy

ma maart 08, 2010 2:57 pm
Profiel

Bericht Re: Toch weer het hart....
Doe 's de volgende oefening:

Let op je linkervoet. Voel de spanning in je voet. Voel je grote teen van je linkervoet, voel hoe die pijn doet. Voel de pijn in de grote teen van je linkervoet. Voel hoe je hele voet eigenlijk aan het verkrampen is. Voel dat je voet overbelast is. Voel de pijn in je tenen, voel hoe je hele rij tenen zeer doen.

Ik zweer het je, hou dit tien seconden vol, concentreer je erop: en het gaat pijn doen.

Wat je voelt, voel je. Als je je hart voelt trekken, dan trekt je hart. Of iets daar in de buurt. Als jij je duizelig voelt dan voel je je duizelig. Je verzint het niet, je voelt het echt. Maar yep: mijn ervaring is ook dat door die angsten je lichaam erg rare dingen kan uithalen. Guess what: angsten zijn fysiek!

ma maart 08, 2010 3:18 pm
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ]