Het is di sep 07, 2010 10:33 pm

Klik hier voor contact webheerder

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
 Bang voor honden 
Auteur Bericht

Bericht Bang voor honden
Ik ben bang voor vecht honden. Opeens dook er een stafford terrier op, mijn reactie was een schreeuw. Ik bleef daarna wel staan. De reactie van de eigenaar was, als je bang bent pakt hij je juist. Vreemde reactie maar ik liet me zelf niet kennen en zei dat hij gelijk had en verontschuldigde me. De stafford terrier liep los.

Ik ben al een keer eerder bijna aangevallen door een schapedoes. Deze liep ook los, ik was toen postbode,is al 10jr geleden.

Gevolg van de angst, durf mijn eigen huis niet in en slaap al bijna 1jr bij mijn vriendin. Ik ga hier wel hulp voor zoeken.

Ik vraag me af of honden overal los mogen lopen. Overigens zijn pitbulls weer toegestaan. Ik ben niet voor alle honden bang maar wel voor Rottweilers, pitbull achtige honden en andere vechthonden, vooral als ze los lopen.

Hoe kan ik hiermee omgaan en ben ik de enige die deze angst heeft? In combinatie met de lift waar ik woon is het helemaal erg, vorige keer lag er zo'n hond in de lift. Ik heb toen gewacht op de volgende lift. Ik ga dus nooit naar mijn eigen huis. De enige keren in een jaar dat ik geweest ben, liep ik met hartkloppingen en angst. Ik heb waarschijnlijk hierdoor een hartritmestoornis opgelopen. Het is iets wat me elke dag bezig houdt, het leven met die angst voor gevaarlijke honden.

wo maart 10, 2010 9:43 pm
Profiel
Site Admin

Bericht Re: Bang voor honden
Ik denk dat er gerust genoeg mensen zijn die dit hebben,heb je hulp?

do maart 11, 2010 5:04 am
Profiel

doppie schreef:
Ik denk dat er gerust genoeg mensen zijn die dit hebben,heb je hulp?
Ik ben ervoor in therapie geweest maar dit was te kort. Ik ben te snel gestopt en dacht dat het wel weer ging. Echter kwam de angst terug, over 1,5 maand ga ik weer in therapie. Ik hoop er dan wel mee om te kunnen gaan.

do maart 11, 2010 8:10 am
Profiel

Zijn er zo weinig mensen met angst voor honden? Omdat er weinig gereageerd wordt, vreemd...............

do maart 11, 2010 6:00 pm
Profiel

Niemand bang voor honden?

Samen sta je sterk? Maar niet als er niemand reageert op dit bericht van mij.

vr maart 12, 2010 4:49 pm
Profiel

Ha die Peter,

Het topic is nog maar 1 dag oud he. Zo druk is dit forum nou ook weer niet. Als er niet binnen 1 dag heel veel mensen reageren op je onderwerp betekent dit niet dat er niemand bang is voor honden. Er zijn denk ik vrij veel mensen met angst voor honden, maar ze kijken niet allemaal elke dag op dit forum. T'is maar een klein clubje hier.

Zelf hou ik mijn vuisten wel gebald dichtbij me ja, als ik vlak langs een grote agressief uitziende hond loop. Ik speel piano en heb geen zin in een knauw in mijn knokkels. Maar ik denk er verder nooit bij na, en heb ook geen last ervan ofzo.

Vervelend voor je, dat je zo'n last hebt van die angst voor honden. Ik hoorde dat je over een week of 6 (heb ik het dan goed begrepen) aan de slag kunt met een therapeut: hopelijk kunnen zij er dan iets aan doen voor je.

Succes en ik hoor graag hoe 't met je gaat!
groet
daniel

vr maart 12, 2010 10:32 pm
Profiel

Bedankt voor je reactie, ik laat nog wel even weten hoe het is afgelopen allemaal.

za maart 13, 2010 7:25 am
Profiel
Site Admin

Alle angsten komen min of meer op hetzelfde neer.
Of het nu voor honden,blozen of wat dan ook is.

Daniel schrijft:

Zelf hou ik mijn vuisten wel gebald dichtbij me ja, als ik vlak langs een grote agressief uitziende hond loop. Ik speel piano en heb geen zin in een knauw in mijn knokkels. Maar ik denk er verder nooit bij na, en heb ook geen last ervan ofzo.

Dat is de essentie van angst,hij denkt er verder niet bij na...........zodat de angst niet groeit,geen aandacht krijgt en wegebt.

Zo is het met vele angsten,hoe meer je iets aandacht geeft des te groter het word.

za maart 13, 2010 8:21 am
Profiel

Misschien moet ik anders gaan denken.

Maar hoe doe je dat, iemand een idee???

za maart 13, 2010 3:45 pm
Profiel
Site Admin

Ik heb dat oa geleerd door therapie,en groepscoachings of workshops te volgen.
Kijk eens rond bij je in de buurt of er zoiets dergelijks is :D

zo maart 14, 2010 6:00 am
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]