Klik hier voor contact webheerder
Tevreden met de gratis dienst van Angstoornis.com Klik dan op onze button Google +1. Hartelijk dank!

Vanavond Nederland 2

Berichtjes over angst en paniek

Vanavond Nederland 2

Berichtdoor doppie » 21 sep 2008 10:40

vanavond komt er een programma op Nederland 2 van Zembla 22.10 en dat gaat over medicijnen bij piekeren.

De Piekerpil.
doppie
Site Admin

Berichtdoor spirit » 22 sep 2008 09:03

Heb het gezien, tja, blijft altijd moeilijk wel antidepresiva of niet???

Ik kan er helemaal niet tegen, dus ik heb weinig keus.
spirit

Berichtdoor doppie » 22 sep 2008 09:11

Het is jammer dat je niet op je huisarts kan bouwen in dit.
Als je naar dat programma keek had ik de informatie zo begrepen dat medicatie dus niet helpt in deze.
Maar aangezien de meeste op hun huisarts afgaan..........ik vind dit toch een hele trieste zaak.
Het zou toch helemaal om moeten in dit circuit,het idee dat je iets krijgt op basis van reclame etc............
doppie
Site Admin

Berichtdoor spirit » 22 sep 2008 09:18

ja, idd, ik denk ook dat het medicijn tegenwoordig vaak erg snel gegeven wordt.

Ik ben helemaal niet van de medicijnen, vind het eerlijk gezegd allemaal rommel. Maar okee als het bij iemand heel goed helpt is het natuurlijk fijn. Maar als placebo dan net zo goed schijnt te helpen. Ja waar blijf je dan als huisarts .
spirit

Berichtdoor spirit » 22 sep 2008 21:26

Hoi Leslie

Ik heb het idd niet zo op medicijnen, heb dat altijd al gehad.
Maar ik snap dat als het jou helpt het natuurlijk hartsikke fijn is.

Ik heb het jaren terug geprobeerd, maar ik kan er dus echt niet tegen, wordt er helemaal gek van, dus wat ik eerder zij , voor mij geen keus.

Maar als jij je er goed bij voelt, waarom zou je dan door zo`n programma stoppen.!!!!!!!

Die mevr in het programma had er wel baat bij, maar kon er niet meer van af komen, en gebruikte ze al 13 ???? jaar. Had dus erge ontwenningsverschijnselen, maar als ze ze nam ging het volgens mij goed met haar.
spirit

Berichtdoor Lastig » 23 sep 2008 11:08

Vreemde reportage vind ik, er wordt eigenlijk slechts 1 kant belicht van het verhaal, waar uiteraard (helaas!) wel een kern van waarheid in zit. Echter zoals hierboven ook beschreven zijn er mensen die er wel degelijk baat bij hebben, placebo effect ofniet maakt niet zoveel uit. Maar je moet voor jezelf kijken of het nut heeft. Het middel moet natuurlijk niet erger worden dan de kwaal!

Merk bij mezelf dat ik sinds het gebruik van AD (1maand red.) ik lichamelijk erop vooruit ga kwa ontspanning maar geestelijk heb ik nog wel even te gaan.
Lastig

Berichtdoor Monique » 23 sep 2008 11:37

Hoi Leslie,

Ik heb de reportage dan wel niet gezien, maar ik slik al jaren AD (zoloft), Lorazepam (temesta) en Risperdal. Ik moet eerlijk zeggen, ik kan niet zonder. Nu functioneer ik nog redelijk, zonder medicatie flip ik totaal. Dan heb ik de hele dag non-stop paniekaanvallen zonder rust ertussen. Durf ik ook de deur weer niet uit en kan dan niet voor mezelf, de kinderen, dieren en het huishouden zorgen.
Mijn huisarts, die volledig van alles op de hoogte is, zei me toentertijd: Waarom zou je je de hele dag ongelukkig moeten voelen, terwijl dat simpelweg met een pilletje grotendeels te verhelpen is.
Ik heb me er al lang bij neergelegd, dat de medicatie een deel van me geworden is. Heb er heel lang over gedaan om op de voor mij juiste dosering te komen en dit werkt voor mij het beste.

Groetjes,
Monique
Plezier moet je maken, ellende komt vanzelf.....
Monique

Berichtdoor zeeuwsche » 23 sep 2008 14:30

Ik heb de reportage niet gezien, maar placebo effect is toch niks nieuws?
Maar wat maakt het uit waarom iets werkt, als het maar werkt.
Ik bedoel, als ik hoofdpijn hen slik ibuprofin maakt het me echt niet uit of het werkt omdat ik denk dat het werkt, of omdat het echt werkt, als mijn hoofdpijn maar overgaat :wink:
Ik slik nu niks tegen mijn stoornis, en zou het ook liever niet doen maar als het echt niet anders meer kan zal ik het toch doen. De reden dat ik het nu niet doe is dat ik bang ben voor de bijwerkingen, maar iedereen die het wel doet en het helpt, lekker toch!1
Dus trek je daar niks van aan, als je het idee hebt er baat bij te hebben slik ze gewoon :wink:
zeeuwsche

Berichtdoor Leslie » 23 sep 2008 18:41

Hoi Spirit (Anja) en Monique en allen die gereageerd hebben,

Ik heb het zelf ook niet zo met medicijnen, en al helemaal niet als ik de bijsluiter doorlees. Daarom heeft het mij destijds veel moeite gekost om met de AD te beginnen. Was eigenlijk overgeleverd aan de deskundigheid van mijn arts en vond ook zelf dat het zo niet langer kon doorgaan met mijn angsten, huilbuien, de daaraan gekoppelde fysieke klachten en de enorme aandacht die ik eiste van mijn vrouw. Aangezien ik nogal gevoelig ben voor nare berichtgevingen was dit programma iets wat ik achteraf beter niet had kunnen zien. Was daardoor wat in de war geraakt en maakte mij onrustig met alle gevolgen van dien. Raar eigenlijk dat je alleen al door iets te horen of te zien je lichaam daarop zo heftig kan reageren. Ik kan het nog steeds niet begrijpen en accepteren.
Gelukkig blijven de paniekaanvallen de laatse tijd bij mij achterwege maar het feit dat je lichaam onrustig begint te worden maakt je alweer angstig.
Ik heb eerlijk gezegd wel het gevoel dat het de laatse weken goed gaat en dat het medicijn z'n werk begint te doen.

Spirit (Anja)
Ik ben blij voor je dat jij het nog zonder kunt doen. Mij lukte het niet om alleen met kalmeringstabletten (Oxazepam) deze stoornis te overwinnen, of slik je dat ook niet?
In ieder geval bedankt voor je reactie!

Monique,
Je bent dus afhankelijk geworden van de AD omdat je zegt niet meer zonder te kunnen? Slik je dan zoveel soorten AD tegelijk of heb je deze medicijnen allemaal een keer gehad? Hoe ga je er dan mee om in het dagelijkse leven, ik bedoel te vragen, heb je door het medicijngebruik dan geen klachten meer, onrustgevoelens, hartkloppingen etc.? En heb jij in de loop der jaren geleerd deze stoornis te accepteren?
Jij ook bedankt voor je reactie,

Groetjes, Leslie
Leslie

Berichtdoor spirit » 23 sep 2008 19:13

Hallo Leslie

Ik gebruik af en toe alprazolam, maar merk dat als ik die een poosje neem ik daar erg afhankelijk van wordt, dus ik heb nu alweer een paar maanden niks gebruikt, en ja dit is soms er moeilijk :cry: , maar ik voel me met de medicatie ook niet goed. Dus dan is het erg moeilijk wat je nu moet.

En ik zit ook heel vaak te dubben hoor, zal ik wel de alprazalam nemen of niet.

Je weet soms idd niet wat je moet doen,

Het blijft lastig medicijnen of niet.

Het blijft in ieder geval jou keuze, en je moet doen waar je je het beste bij voelt.

gr anja
spirit

Berichtdoor doppie » 24 sep 2008 09:27

Het is ook heel belangrijk dat je je gedrag verandert.

Wat ik indertijd merkte dat ik heel erg gefocust was op negatieve signalen.
Ik had dat indertijd niet door hoor,maar als ik nu met alles wat ik erbij heb geleerd terugkijk dan denk ik jeetje dat deed ik.
Als ik ene gesprek had,wat op zich best goed en leuk liep dan wist ik net die ene opmerking eruit te pikken of die ene oogopslag van de ander.
In die tijd waren dat de negatieve dingen.
Een bevestiging van hoe ik me voelde,en dacht dan meteen zie je wel hij/zij vind me niet leuk,vind dat raar etc.
Ik merk dat ik nu de positieve prikkels aan het oppakken ben,en dan zit er best af en toe een zuur gezicht van de ander bij,maar ik heb er geen oog meer voor. :lol:
Jemig voor dat ik dat eens door had :oops:

Dus het is belangrijk dat je OOK anders leert kijken,letterlijk als figuurlijk!!
Als je je gedrag er niet bij verandert vind ik dat je niet mag verwachten dat een pil dan alles doet!
Ben je al aan de AD,ga dan hard aan het werk met je gedrag dan zal je zien dat afbouwen ook gemakkelijker gaat!
doppie
Site Admin

Berichtdoor Leslie » 24 sep 2008 21:17

Dank je doppie voor deze wijze woorden. Ben er ook hard mee aan de slag om me niet alleen maar te focussen op negatieve prikkels van buitenaf. Ook voor wat betreft het afbouwen van de AD later. Maar het is zo verd.md moeilijk!

Hoi Anja,
Ik herken je probleem met betrekking tot je gebruik van je kalmeringstabletten. Wel of niet of in ieder geval zo weinig mogelijk gebruiken. De keuze die ik gemaakt heb is wel goed, daar heb ik me bij neergelegd. Alleen dat programma van Zembla (negatieve prikkel) heeft me in de war gebracht.
Groetjes en veel goeds,
Leslie
Leslie

Berichtdoor Fairy » 25 sep 2008 11:05

Ik ben 21 en zit al bijna 2 jaar aan de A.D Ik had er vreselijke moeite mee, ik ben nog zo jong waarom nu al medicijnen. Maar ik functioneer er gewoon zoveel beter mee. Tuurlijk het zijn niet alleen die medicijnen, ik vecht zelf ook heel hard. Maar ze helpen wel. Ik maak dat stofje zelf niet goed aan. Mensen met suiker moeten ook insoline hebben. Wat ik bedoel is, als een pil er nou voor zorgt dat je beter in het leven staat, minder angst heb. Dan maar een pil.
They only thing you have to fear. Is fear itself
Fairy

Berichtdoor doppie » 26 sep 2008 11:17

Als je er voor kiest om AD te slikken leg je er dan gewoon bij neer,anders ga je daar weer innerlijk een gevecht van maken,zonde van je energie.
Geloof dat er een tijd komt dat je stopt.

Verders vind ik de vergelijking insuline suikerziekte geen vergelijking.
Suikerziekte is aantoonbaar,dat stofje wat ontbreekt niet.
Ik weet dat bijna alle huisartsen zoiets zeggen om je te overtuigen.
doppie
Site Admin

Berichtdoor zeeuwsche » 26 sep 2008 12:44

Er zijn toch wel dingen aantoonbaar die sommige mensen missen en met ad opvangen of niet?
Ik geloof dat dat meer opgaat voor depressie trouwens...
zeeuwsche

Volgende

Keer terug naar Berichtjes