Klik hier voor contact webheerder
Tevreden met de gratis dienst van Angstoornis.com Klik dan op onze button Google +1. Hartelijk dank!

Angststoornis veroorzaker lichamelijke klachten???

Belevenis van een paniekaanval

Angststoornis veroorzaker lichamelijke klachten???

Berichtdoor Huub24 » 26 jul 2007 11:35

Hoi Allemaal,

Ik ben huub, 24 jaar oud en heb sinds anderhalf jaar last van dwangmatige angststoornis. In het begin heb ik ontzettend veel last van spanningen gehad. Hier heb ik gelukkig niet veel last meer van.
Ook de intensiteit van de angstaanvallen is minder geworden.

Ik kamp alleen nog met een ontzettend zwak lichaam. Zoals bijv. krakende nek, last onderrug en ontzettend zwakke benen.

Herkent iemand dit??? Ik vraag me af of dit uitwerkingen zijn van de spanning wat ik anderhalf jaar mee heb gedragen!

Normaal voetbal ik 3 a 4 keer per week, dit heb ik al teruggebracht tot 2 a 3 keer per week. Ook doe ik veel oefeningen voor mijn benen maar niets lijkt echt te helpen

Groetjes

Huub
Huub24

Berichtdoor doppie » 26 jul 2007 18:13

Het zou best unnen dat je lichaam zo even reageerd op alles.(soort ontlading)
Kijk het even aan.
Op zich sport je evengoed nog twee a drie keer dus dat is fijn.

Probeer er niet teveel op te letten.Misschien word het beter.
doppie
Site Admin

Berichtdoor A_girleke » 11 okt 2007 18:57

Hoi,
denk wel dat 't best mogelijk is. Ik span me ook ontzettend veel op, bv. in m'n nek en in m'n onderrug. 's Avonds loop ik er dan natuurlijk ook slapjes bij,maar omdat ik nu ff niet meer naar school ga is de spanning gestopt. Ik heb geen last van een zwakke rug hoor,misschien is het bij jou vroegtijdige reuma xP :P Nee ff serieus... Ik weet niet wat het is.. ga eens langs bij de dokter?
I FOUGHT THE ANGELS TODAY
A_girleke

Re: Angststoornis veroorzaker lichamelijke klachten???

Berichtdoor apartGeval » 21 okt 2007 22:15

Huub24 schreef:Hoi Allemaal,

Ik ben huub, 24 jaar oud en heb sinds anderhalf jaar last van dwangmatige angststoornis. In het begin heb ik ontzettend veel last van spanningen gehad. Hier heb ik gelukkig niet veel last meer van.
Ook de intensiteit van de angstaanvallen is minder geworden.

Ik kamp alleen nog met een ontzettend zwak lichaam. Zoals bijv. krakende nek, last onderrug en ontzettend zwakke benen.

Herkent iemand dit??? Ik vraag me af of dit uitwerkingen zijn van de spanning wat ik anderhalf jaar mee heb gedragen!

Normaal voetbal ik 3 a 4 keer per week, dit heb ik al teruggebracht tot 2 a 3 keer per week. Ook doe ik veel oefeningen voor mijn benen maar niets lijkt echt te helpen

Groetjes

Huub

Ik heb juist een pijnlijk en drukkend gevoel in m'n nek en keel. Wanneer ik zo'n angstaanval/paniekaanval krijg, voelen m'n spieren in m'n armen en benen heel raar aan, gespannen en ontspannen tegelijk. Ik heb zo nu en dan last van erge hyperventilatie, maar is zich terug aan 't trekken. Wel heb ik barstende hoofdpijn.

Ik denk dat het gewoon een individuele reactie is van het lichaam, om zich te uiten!
apartGeval

Berichtdoor A_girleke » 22 okt 2007 16:10

In de eerste plaats : goed dat de hyperventilatie zich aan het terugtrekken is. Prima! Dus er is beterschap.
Da's een goed punt. Het nare puntje: Drukkende keel-nekpijn..
Als ik een paniekaanval krijg dan heb ik last van een TREKKENDE nek,die trekt me zo precies naar achteren.. Heel raar.. Maar goed... Ondertussen ben jij nog niet geholpen.
Waardoor krijg je een paniekaanval? Je kan het oefenen door het steeds opnieuw te ondergaan. Dat heb ik ook gedaan bij het opstappen van een trein,en ik heb ook steeds minder last. Die barstende hoofdpijn zal dan een manier zijn van je lichaam om zich ook te laten horen inderdaad. 't Is misschien een héél stomme oplossing maar... zou je dan geen dafalgan nemen? Dat helpt toch..
En verwen jezelf eens goed ! Lekker ijzig weertje buiten,neem een warme chocomelk met je favo koekjes en zet je lievelingsprogramma aan. Stel een ik-verwen-mezelf-dag op. Bijvoorbeeld twee keer in de week ofzo? Dat ontspant wellicht ook een beetje.
I FOUGHT THE ANGELS TODAY
A_girleke

Berichtdoor LostinLife » 14 jul 2008 15:28

@Huub24:
Ik heb zelf ook heel veel last van spanning die zich dan ook uit via lichamelijke klachten.
Vaak is het zo dat ik snachts ziek word als er een paar weken achtereenvolgend spanning is geweest of ik weer veel last van angst heb gehad.
Mijn benen gaan dan ontzettend trillen, het is een soort bibberen als je het koud hebt, alleen heb ik het dan dus niet koud.
Ook heb ik overdag vaast last van mijn schouders waar een spier ook helemaal vast zit.
Ik denk dus wel dat het van spanning kan komen;)
Misschien helpt fysio?

LostinLife
LostinLife

Berichtdoor fricka » 15 jul 2008 20:40

Hoi

ik denk dat je klachten te maken hebben met je angststoornis.
ik herken een aantal dingen wel.
als ik een angstaanval heb wordt ik licht in mijn hoofd, mijn armen en benen krijg ik een slap gevoel in.
nu ben ik erachter dat ik een generaliseerde angststoornis heb en een heel aantal klachten dus bij de angst horen.
ik heb regelmatig hartklopping, steeds een gespannen gevoel in mijn armen en benen, terwijl ze ook weer wat ontspannen voelen. ik zie wazig met periodes en moet veel naar het toilet (ja zelfs dat hoort erbij)

wat ik als tip kreeg van mijn therapeut was om naar fysiotherapie te gaan voor ademhalingsoefeningen. mensen met een angststoornis ademen vaak hoog ipv door de buik, waardoor er neit genoeg ontspanning is en de symptonen nog eens versterkt worden
"Yesterday is history,
tomorrow a mystery,
and today is a gift...that's why it's called the Present."

Oogway, Kungfu Panda
fricka

Berichtdoor apartGeval » 16 jul 2008 16:43

fricka schreef:Hoi

ik denk dat je klachten te maken hebben met je angststoornis.
ik herken een aantal dingen wel.
als ik een angstaanval heb wordt ik licht in mijn hoofd, mijn armen en benen krijg ik een slap gevoel in.
nu ben ik erachter dat ik een generaliseerde angststoornis heb en een heel aantal klachten dus bij de angst horen.
ik heb regelmatig hartklopping, steeds een gespannen gevoel in mijn armen en benen, terwijl ze ook weer wat ontspannen voelen. ik zie wazig met periodes en moet veel naar het toilet (ja zelfs dat hoort erbij)

wat ik als tip kreeg van mijn therapeut was om naar fysiotherapie te gaan voor ademhalingsoefeningen. mensen met een angststoornis ademen vaak hoog ipv door de buik, waardoor er neit genoeg ontspanning is en de symptonen nog eens versterkt worden

Klopt helemaal. Ik heb hetzelfde. Ik kreeg dat ook als tip. En het werkt. De angst heb ik nu onder controle doordat ik een stuk beter adem. Bovendien, na 10 maanden tijd, mag ik eindelijk afbouwen e.d. Gaat heel stuk beter.
apartGeval

Mijn paniekaanval verhaal

Berichtdoor Martjee! » 13 aug 2008 19:26

Hee,

Ik ben martje een vrolijke meid van 16 jaar. Ik sport al heel mijn leven van kinds afaan en heb dit altijd super leuk gevonden. Tot 4 jaar geleden een hel voor me begon. Ik was 12 en tijdens mijn tennisles moesten we altijd 2 rondjes inlopen. Op een dag viel ik een keer flauw. Ik schrok hier erg van. En alsof die ervaring van flauwvallen niet alleen erg genoeg was voor een kind van 12 begon mijn tennisleraar tegen me uit te vallen. Hij zei lachend tegen me: 'Zal ik een ambulance bellen, haha '. Ik was doodsbang voor nog een aanval. En ik fokte me eigen op voor de volgende les. En wat denk je? Ja ik viel weer flauw en een leraar werd compleet kwaad op me. Ik verziekte zijn les (wat ook wel zo was, want iemand moest op mij letten en zo kon diegene geen les volgen). Ik ging dood!! Ik vond dat ik het verziekte voor iedereen en ik bleef maar flauwvallen. Mijn ouders vonden het erg vreemd en gingen met me naar de dokter. Die zei dat het doodnormaal was en dat ik meer zout moest eten. Het hielp helemaal niet en ik bleef flauwvallen. Elke nacht voor dat ik tennisles had werd ik gek! Ik moest janken en was erg zenuwachtig. Uiteindelijk ben ik maar met tennissen gestopt. Ik had korfbal nog:D Totdat ik daar ook begon met flauwvallen. Ik werd gek, dit was nu al 2 jaar bezig. Mijn ouders vonden het genoeg en we gingen weer naar de dokter. Hij vroeg naar wat ik voelde. Ik zei Pijn in de borst, misselijkheid, flauwvallen (ik viel nooit echt flauw want ik kon alles horen en mijn ogen soms zelfs open houden), hartkloppingen, zweten en tintelingen in mijn handen en voeten. En hij wist het: Paniekaanvallen. Ik was blij dat ze erachter waren gekomen en ik moest op cesartherapie (hier leer ik goed ademen). Dit helpte me helemaal niet!! Ik kreeg nog steeds aanvallen en ik werd helemaal gek. Ik wou niet meer korfballen en ging huilend er heen en huilend terug. Op dit moment is het nog erger aan het worden: ik voel me zelfs onveilig op straat in de supermarkt en bij mensen waar ik nog nooit ben geweest. Het nieuwe korfbal seizoen begint weer en ik ben me nu al aan het opfokken over mijn volgende training. Het probleem is dat ik hierbij nooit last heb tijdens een tennis of korfbalwedstrijd, dit is de reden waarom ik door blijf zetten. Ik ben kwaad dat het me maar niet wil lukken. Dus ik ben eergisteren naar de dokter geweest: ik krijg nu logepedi, cesartherapie, zangtherapie en ik ga naar een psycholoog. En ik heb het gevoel dat het me nu ooit eens moet gaan lukken. Ik weet dat ik het kan! Dit is mijn verhaal. Heeft iemand dit ook?
Martjee!

Keer terug naar Paniekaanvallen